värk

Ojoj, min rygg har varit bra i många år den men usch vad ont jag har börjat få igen. För en herrens massa år sedan hade jag inflammation i ländryggen och efter sjukgymnastik var och varannan vecka blev jag bra. Träningen har hjälpt mig att hålla ryggen i schakt men attans vad ont jag har nu. Ibland när Folke vill att jag ska bära honom får jag neka för att jag har ont även om jag tillslut bär honom i alla fall. Nu sitter jag har ont även i nacken, känner själv hur stel jag är och att jag bara måste boka in massagetid. Allt handlar om att priotera. Ja, jag är sämst på att priotera träning högt. Jag är så imponerad av dem som jobbar heltid och har småbarn, var hittar ni tiden? Jag jobbar heltid, så fort jobbet är slut åker jag hem och umgås med Folke och Sebastian. När Folke har lagt sig (vid 7 halv 8) sätter jag mig antingen och jobbar eller bara ta det lugnt fram tills det att jag ska lägga mig. Jag vill verkligen inte på något sätt minska tiden med Folke då jag redan tycker att jag missar för mycket med honom och att plocka fram motivationen till efter läggning är sjukt tungt. Hur gör ni andra? Inser för mig egen skull att jag måste ta tag i det men när? Jag vet att allt handlar om priotera och motivation men var hittar ni det? 
 
Nej, nu ska jag varma min vetekudde och ta fram min nackmassagekudde och lägga mig. Är helt slut efter en intensiv dag. Hujedamig vad sliten jag är. 
 
 

Kommentera här: