söndag

Helgen kom och gick. I fredags såg jag fram emot en härlig eftermiddag i solen med sonen men vädret ville annat så jag och Folke hade istället mys i soffan. Vi gjorde glasstrutar och kollade på film. På kvällen var vi hos pappas kusin som fyllde 50 år. Lena bor på en bondgård så Folke var i himmelriket, katter, hunder, hästar, får, lamm och höns. Kvällen var härlig och det bjöds som alltid på väldigt god mat. 
 
Igår var det städdag här hemma. Vi fixade både inne och ute. Även om det städades så ett par timmar senare såg det ut som vanligt. Jag blir tokig. menmen, kvällen var lugn och jag slocknade redan 10 trots lång sovmorgon och eftermiddagsvila. Jag är galet trött nuförtiden (och nej, jag är inte gravid) och tror att detta beror på att våren är här. Yes, våren är det samma som pollen och för en annan är det ett mindre helvete. Det är jobbigt och skulle kunna sova närsom. 
 
Idag har vi varit i Malmö. Jag har gjort mitt första fynd på blocket, en fatboy buggle up. 1/3 av priset. Är sjukt nöjd då den fortfarande låg i orginalpaketet. Ibland har man tur. Seb var inte helt övertygad men har suttit där hela kvällen. Efter mitt blocketköp åkte vi till IKEA och handlade lite. Köpte bland annat en ny fläkt till köket och nu ska vi bara få den installerad, Seb försökte men lite el ställde till det. Efter att vi lämnat av alla våra fynd i Åhus åkte vi till Rinkaby för att hämta sonen som vi lämnade av hos farmor och farfar innan vi åkte. Tur var det för det var knappt att jag fick plats när vi vände hemåt. Sena eftermiddag och tidiga kvällen har vi därmed spendera där. Vi har badat i deras utespa och bara haft det gott. Väl hemma somnade sonen gott och jag rättade elevernas matteböcker. 
 
Glassmys efter doktorsbesök i torsdag. Folke var så duktig när han lät sjuksköterskorna ta blod från fingret.
Satt helt stilla och gjorde precis som han skulle. Mammas älskling. 
 

Kommentera här: