Förberedelser

I helgen ska sonen firas och med det ska det fixas lite här hemma. Idag hade jag som plan att dra lite tidigare och köra och handla men som vanligt blev jag tvärtom lite sen. Väl hemma var det lite mys och mat för att sen packa in sonen och köra och handla. Folke var superduktig men tröttnade lite i slutet, inte konstigt då han själv var lite trött. I slutet blev jag själv lite stressad eftersom jag hellre hade varit hemma och myst med Folke. Har lite svårt för det där med att handla sent (var klar typ kvart i sju) med barn. Tycker att man kan planera bättre och i allra högsta grad försöka undvika det. Kände mig lite smått usel och hörde mig själv ursäkta mig högt. haha. När maten var betald och jag packade ner maten kollade jag snabbt på Folke och han såg lite smått trött. Han sa att han var trött och informerade samtidigt att han skulle sova i bilen. Gulle, han har blivit så duktig på att göra sig förstod. Visst somnade han i bilen, han sjöng med en liten stund men efter Viby blev det tyst. Han tog det lugnt i soffan medan jag fixade vällingen sen somnade han gott efter vår dagliga läsning. 
 
Lämningen på förskolan har nu gått och blivit lite jobbig. Folke vill absolut inte lämnas och gråter sig en skvätt varje dag. Varje morgon försöker han få till att mamma och Folke ska vara hemma men när jag säger att mamma måste till jobbet, så vill han följa med. Det sliter på mammahjärtat och jag skulle inget hellre än bara vara hemma med honom. Men samtidigt vet jag att han har det toppen på dagis och han hämtar sig väldigt fort när jag/vi väl har gått. Tur att vi har en underbar personal och att Folke trivs så bra annars. Nu hoppas vi bara att detta ska gå över FORT. 
 
Längtar tillbaka <3

Kommentarer:

1 Challe:

Här gör det med ont i mammahjärtat..ska lämna första gången i m...kommer nog gråta en skvätt när jag kör där ifrån:(
Får hoppas det går bra, men just nu känns det jobbigt vilket fall som.. Hoppas ni får en mysig kalashelg! Kram

Kommentera här: