2 år

Helt galet men nästa måndag blir vår lilla kille 2 år. Var tar all tid vägen? Han bjuder nu på "härligt" 2 årstrots så det står härliga tider i vårt hem. Kan bli helt galen på det för att nästa sekund få värsta pussen och kramen. Humörsväningar är vårt mellannamn. Nu längtar jag som en tok efter våren, så mycket roligare att vara ute och så mycket mer man kan göra. Ge oss vår!! 
 
Helgen har varit underbar på många vis. Efter jobbet i fredags åkte jag först inom Hammar för att lämna lite papper och sedan hälsa på min gamla klass. Mysigt att hälsa på och träffa alla. När sonen vaknat på dagis plockade jag upp honom, käkade mellis sen körde vi till Tivolibadet och hade fredagsmys. Min son är galen i att bada. Vi badade i barnpoolen, mellanpoolen och åkte rutschkanan. Han älskar att åka den och vi hinner inte ens resa oss upp förrän han säger igen. En underbar stund. Han ville dock inte åka hem och sprang ifrån mig x antal gånger i omklädningsrummet och skrik sig röd när jag försökte klä på honom. När kläderna väl var på och skorna var kvar så kände jag en välkänd stank och insåg att det var dags att klä av sonen igen. Jag var sååå varm och när väl blöjan var bytt kunde vi enkelt ta på oss kläderna igen och åka hem. 
 
I lördags åkte lilla familjen in på Bollibumpa och körde ett pass där. Sonen gjorde framsteg och kunde gunga i ringarna och gå balansgång. Tidigare har jag inte vågat släppa honom på balansgången eftersom han har sprungit upp och inte kollat sig för. I lördags var han såå duktig. Seb släppte även honom en liten stund när han gungade i ringarna och även det gick hur bra som helst. Tror dock inte jag vågar släppa honom, är ju lite smått hönsig där. Väl hemma var det bara lunch innan sonen somnade sittandes i soffan. Han hann knappt vakna förrän mormor och morfar kom, sen var det fullt ös. Seb och pappa åkte in på handboll och jag o mamma stannade hemma med Folke. Mamma och Folke tittade på bilar och jag bakade tårtbotten. 
 
Idag har vädret var uselt och humöret likså. Seb och Folke var på lekplatsen medan jag gjorde lunch. Därefter vägre Folke somna men tackade för sig vid halv två och sov till halv fem. Hur ska natten gå tänkte jag men strax efter åtta sov sonen igen. 
 
Pommes på väg. I fredags lektes det lite med maten. 
 
Count down. <3

Kommentera här: