pottan

Den senaste tiden (typ 1-1,5 månaden) har Folke visat intresse för pottan, de senaste tre veckorna har det absolut varit minst ett försök varje dag. Jag hade tänkt att göra honom blöjfri i sommar men i dag var det andra gången han kissade i pottan (första i vår och andra gången i livet). Stolt som bara en mamma kan vara. Han var själv hur nöjd som helst och ropade på pappa. gullunge. På dagis erbjöds han pottan men eftersom han inte ens är två än så känner jag ingen stress. Vi tar det i hans tempo, vill han kissa på pottan så får han det och vill han kissa i blöjan så gör han det. Det är dock bara att erkänna att vår lilla kille börjar bli stor. 
 
Annars så har vi vabdagar här hemma. I lördagskväll fick Folke feber och det har suttit i till igår, i eftermiddags blev han lite varmare igen och jag beslutade att han nog behöver en extra dag till hemma. Så imorgon är det vab igen, dock inte min tur. Jag ska tillbaka till verkligenheten och mina goa elever. 
 
Idag har vi varit ute och åkt pulka och busat i snön. När Folke sov passade jag på att baka en tårtbotten som nu ligger i frysen och väntar på att det ska bli dags :) 
 
Vi har gjort snöänglar 
 
I fredags när vi gick hem från dagis såg vi små videungar. Sov lite till tycker vi :) 
 

Kommentera här: