Sportlov

Mitt allra första sportlov som lärare är här. Jag och sonen har idag bara njutit av dagen och haft en helt "vanlig" helgdag. Jag har även hunnit med att städa så nu är huset lika fint som början på helgen. I varje vecka man kan hålla denna ordningen (inte i vårt hushåll iaf). I veckan blir det lite besök hos vänner som man i vanliga fall har lite svårt att få ihop en dejt med så det ska bli toppen. Det som är synd på sportlovet och att vi är lediga är att så många andra även är det och därmed är det en massa folk på såna där roliga aktiviteter som det inte brukar vara i vanliga veckor. Jag hoppar både Tivolibadet (och andra bad med för den delen), Andys och barbacka. Besök som jag mer är GÄRNA hade gjort med sonen. 
 
Har även passat på att jobba lite nu ikväll så att man är i fas och lite till när jag kommer tillbaka. Gillar att ha koll på skolan och ligga framför. Nu pysslas det för fullt inför kommande tema som jag längtar ihjäl mig efter. Vi ska köra ett deckartema nu i vår och om det bara blir hälften såbra som jag hoppas så är jag nöjd. Har till och med haft tankarna på att åka till jobbet en dag men känner att jag hellre spenderar sena kvällar framför jobbet och myser med sonen så mycket jag bara kan. 
 
Här hemma brukar det vara mannen som står i köket och kockar men denna veckan är det andra bullar som gäller och mamman ska fixa maten. hihi. Idag bjöd jag på flygande Jacob. MUMS! 
 
Nej, nu ska jag gå och läsa (jobbrelaterat men mycket intressant). 
 
Mamma kör! Åka pulka! sa sonen i dag. Överlycklig över att han hittat pulkan i garaget. 
 
När pulkan åkte in fann sonen nästa glädje. Grilla kan man alltid göra om du frågar sonens pappa och farfar. 
 
Igår ville föräldrarna i familjen kolla på skidor och sonen ville att vi skulle vara med inne på rummet och laga mat. Vi slängde ut köket vid TVn och fick oss en egen TV-kock. <3
 
 
 
 
 

Kommentera här: