Sportlov

Trots att det är MÅNGA dagar kvar till vår resa var jag bara tvungen att lägga in en nedräkning i min mobil, så numera är det det första jag ser när jag öppnar den. Dagen till ära är det 66 dagar kvar. ÅÅHH, vad jag längtar. 

Nu har jag överlevt mitt första sportlov som lärare. Sonen och jag har inte gjort supermycket men ändå bara varit hemma två dagar själva. I torsdags besökte vi faktiskt Folkes förskolan för att lämna över lite gåvor till avdelningen. Folke ville absolut inte gå hem då det är toppen att ha både kompisar och mamma på samma ställe. Men när de skulle äta var det inga problem att få hem sonen. I fredags tog vi bussen igen till staden och mötte upp mamma/mormor. Vi fikade och handlade lite småsaker. Jag hann även springa inom biblioteket och införskaffa det jag behövde där. 

I lördags tog Seb Folke in på bollibumpa. Toppen hälsar Folke. Därefter åkte de inom farmor och farfar där sonen även stannade, kusinerna Freja och Ronja med familj var på besök. Vi passade då på att köra och inhandla saker inför sonens 2 årsdag. Han fyller ju 2 år om två veckor. GALET! Väl hemma hann vi knappt sätta oss i soffan förrän farmor ringde för att kolla så att vi var hemma så hon kunde lämna tillbaka honom. Vi köpte pizza och spenderade sedan kvällen i varsitt rum, jag och Folke i vardagsrummet för att heja fram Alcarzar och Seb i sovrummet för att heja fram MIF. Så trevlig var vår lördag. 

Idag har vi varit hemma hos mamma och pappa. På förmiddagen tog jag, mamma, pappa och Folke en härlig promenad. Vi hann med att se mycket, Folke och morfar startade en traktor till sonens stora förtjusning. Han fick även hälsa på hästar, får och en mycket söt liten valp. Väl hemma igen kom kusin Emilia med familj. Så dagen har spenderas med min underbara familj, det är så härligt att träffas allihopa och bara känna allt stök och kärlek som uppstår när vi alla träffas (självklart saknade vi Seb). Vi har kollat på hockey och liksom halva Sverige även tappat haken ett par sekunder över dopingskandalen som röjer i Sverige just nu. 

Nu sitter Seb i soffan och jag har jobbat ett par timmar och nu redo för veckan (tror jag). 

Kommentera här: