sockerberoende

USCH säger jag bara. Jag är just nu så sjukt sockerberoende. Varje dag skriker kroppen efter socker. Att kroppen dessutom inte får någon motion gör ju inte saken bättre. I alla fall, jag har sagt att from mars ska det bli sockerförbud i veckorna. Helst skulle jag vilja sluta helt men inser mina begränsningar, bättre att lyckas än misslyckas tänker jag. Tänkte börja veckan med att undvika socker så länge jag kan, kom fram till 10-rasten, en kollega fyllde 60 år (idag eller i helgen vet jag inte) men oavsett, tårtor stod framme. Jag är ju inte bättre än att jag måste smaka, tog en pyttepytteliten bit, nästan så att jag såhär efteråt inser att den var sjukt onödig men i alla fall. Det sket sig allt, rasten hann inte avslutas förrän nästa kollega kom och även hon hade en tårta med sig. Där stoppade jag mig själv (någon timme) efter att lunchen var i tryggt förvar tog jag mig åter en tårtbit. SKJUT MIG!! haha. Eftermiddagen gick utan problem, sen kom kvällen och maten var återigen på rätt ställe, då kommer min kära vän igen. SOCKER FRIDA, SOCKER!! usch, jag tar mig en bit eller flera. Måndagen gick inte till de bästa dagarna i mitt sockerfria liv. haha. Jag bjuder på detta och inser ännu mer medan jag skriver hur sockerberoende jag är. Nu har jag i alla fall en vecka på mig att förbättra mig själv och minska intaget av socker, från och med nästa måndag får jag inte ens lukta på eventuella tårtor (förrutom när sonen fyller 2 år) eller andra frestelser fulla med socker. 
 
Annars då, skolan har startat och idag kom en förvirrad dam till skolan och letade efter mig. Jag missade henne men Annika tog emot henne som gav Annika ett meddelande till mig. Damen i fråga är självaste Clara Dickens (som egentligen inte är så förvirrad som vi fick henne att framstå) från Dickens detektivbyrå i Åhus. (googla så får ni veta mer). Eleverna blev smått nyfikna och i morgon startar vi vårt nya tema. 
 
Idag har sonen varit på biblioteket med farmor och faster som hämtade honom efter mellis. Alltid skönt att slippa ha honom länge på dagis, även om vi är supernöjda och Folke älskar sitt dagis så känns det bättre när han är med familjen. De lånade två nya böcker, en om olika fordon som Folke själv valt. Gissar att den kommer att läsas var eviga kväll. Tack farmor och faster phi. 

Kommentera här: