onsdag

Då har onsdagen passerat och jag kan bara säga att jag njuter till max av vårt sportlov. Igår tog vi till Folkes stora glädje bussen in till stan och (Mar)Tina. Folke är lyrisk över bussturen och strax innan sju i morse satte han sig upp i sängen och sa "bussen mamma, åka buss". Schhhh försökte jag men icke, upp och påbörja dagen. Efter frukost- och lunchmys hos Martina så tog jag vagnen och promenerade till Kulltorp och nästa vän, Frida. Vi traggade och försökte uppdaterar varandra. Frida, är precis som jag. Hon döljer inte sanningen och krånglar inte till det, man vet precis vart man har henne och jag känner mig helt trygg med henne. Att vi är galet lika varandra till sättet (förutom Fridas helt underbara raphet) är helt ljuvligt. Skrattar alltid en massa. 
 
Idag har syrran och Emilia varit på besök. Vi har bara umgåtts och pratat om allt mellan himmel och jord. Emilia fick även med sig lite kläder från Folkes gamla goda tider som bebis. Pappa kom även en runda på lunchen och hälsade på. Bara mamma som saknades <3 
 
Veckan går alldeles för fort. Även om jag verkligen älskar mitt jobb så är det helt underbart att få vara hemma med sonen och bara njuta av dagarna. Längtar till sommaren då vi har MÅNGA veckor ihop. 
 
Att sonen börjar bli stor är bara att inse, pottan börjas användas oftare. För det mesta sätter han sig ner i 5 sekunder och säger "nej, inge kiss" men ibland lyckas han sitta kvar en längre stund och då kommer där ibland bara någon droppe och ibland ett längre kiss. Att han är stolt efteråt går inte att ta miste om, frågan är dock vem som är mest stolt? Min lilla kille är snart 2 år. Han är helt ljuvlig och kan de flesta färgerna samt med hjälp räkna till 10. Galet, han var ju bebis precis. 
 
Min lilla kille 
 
 

Kommentera här: