föräldramöte

sitter i soffan och fixar inför morgondagens föräldramöte. Var ju med på föräldramötet i Hammar men då stod jag inte helt i centrum. Nu är det jag som ska prata med föräldrarna om ALLT. Jag har inga som helst problem att stå framför klassen och i skolan men när det kommer till andra samlingar där vuxna är med då blir jag nervös. Nervös är precis vad jag är inför morgondagen. Jag har träffat några föräldrar men långt ifrån alla, så det ska bli skoj. Får hoppas på det bästa, som min chef sa till mig, de är också människor. Sant men pirret i magen ligger som en härlig och stabil klump. Håll era tummar. 
 
Helgen har varit kanon. I fredags var det familjemys, i lördags hämtade farfar Folke och körde hem till dem. Kusin Freja med familj var där och de fick några härliga timmar i hop. De åkte pulka och byggde snögubbe. Folke pratar fortfarande om detta. Efter lunch begav sig Seb dit och jag stannade hemma för att fixa inför helgens dop. Vid halv fem var familjen hemma men det var ett snabbt byte av kläder innan vi begav oss till syrran för att fira hennes födelsedag. De bjöd som alltid på supergod mat och efterrätt :D 
 
I söndags åkte lilla familjen pulka (sonen) och besökte lekplatsen. Här gungades det, åkte rutschkana och såldes glass och pizza. haha. Efter Folkes lur åkte vi upp till Rinkaby för att fira Oldemor (Sebs mormor) som dock uteblev pga sjukdom men vi firade henne i alla fall med tårta och sång. Yes, vi är inte riktigt som vi ska menmen. När man inte blev som man skulle, får man vara som man är. Efter kalaset åkte vi hem och åt pizza till hela familjens glädje. Det blev pizza framför Pippi i soffan. Folke pratar även om detta. Helt fantastiskt tyckte han. Inte varje dag som man får äta med fingrarna, stå upp och äta samt kolla på Pippi. Söndagslyx :) 
 
I fredags när jag körde hem körde jag inom morfars grav. Förra fredagen skulle han fyllt 90 år. 
Saknaden är stor och jag önskar så att han, farmor och farfar hade fått träffa vårt hjärta. 
 
Pizza och Pippi :) 

Kommentera här: